Yogacentrum Tilburg
Yoga, Pilates en Reformer lessen.

Lessen Yogacentrum Tilburg

Yogacentrum Tilburg biedt diverse typen lessen die allemaal hun basis vinden in de hatha yoga.
Bij Yogacentrum Tilburg zijn yogalessen beschikbaar voor alle niveaus. Of je nu een complete beginner bent die nog nooit yoga heeft geprobeerd of een ervaren yogi die op zoek is naar verdieping, bij ons ben je aan het juiste adres.

Onze deskundige en vriendelijke instructeurs zorgen ervoor dat elke les is afgestemd op de behoeften van de deelnemers. Als beginner leer je stap voor stap   de basisprincipes van yoga (gun jezelf de tijd!), terwijl de meer ervaren yogi’s worden uitgedaagd met geavanceerdere houdingen en technieken.

In een ontspannen en inclusieve sfeer creëren we een ruimte waar je jezelf kunt zijn en je comfortabel voelt om jouw eigen yogareis te bewandelen. Ons doel is om je te begeleiden bij het verbeteren van je flexibiliteit, kracht en balans, terwijl we tegelijkertijd de aandacht richten op ademhaling en mindfulness.

Ongeacht je leeftijd, lichaamstype of fysieke conditie, is er voor iedereen een passende yogales. We bieden verschillende yogastijlen aan, zoals hatha, hatha alignment  yinyasa, ashtanga, yin yoga, hot yoga en meer, zodat je kunt ontdekken welke stijl het beste bij jou past.

Dus, of je nu op zoek bent naar ontspanning en stressvermindering, lichamelijke fitheid of spirituele groei, Yogacentrum Tilburg heeft een rooster die bij jouw behoeften en doelen past.

DSC_0583 DSC_0152 DSC_0574

Ashtanga yoga lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, kracht in asanas opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Gevorderd.
Energie/ontspanning: 90% actie en 10% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en bouwt kracht op in het lichaam.
Meer lezen: Ashtanga yoga

Hatha Alignment yoga(was vroeger Critical alignment yoga) lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, uitlijnen, soepelheid en kracht rug vergroten, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans, versterkt de rug. De ideale les voor mensen met rugklachten.
Meer lezen: Hatha alignment yoga

Hatha Alignment (was eerder Critical alignment yoga) Privé les.

Doel: Vergroten beweeglijkheid in de onder- en bovenrug.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Beweeglijkheid in de boven- en/of onderrug wordt hersteld zodat problemen die daardoor worden veroorzaakt worden opgeheven.
Meer lezen: Release, Connect en Align privé les

Gentle yoga lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, balans en flexibiliteit opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Beginner en mensen met blessures.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans, verbetert algemene gezondheid.
Meer lezen: Gentle Yoga

Hatha yoga

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 70% actie en 30% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans.
Meer lezen: Hatha yoga

Hot hatha

Doel: Lichaam beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 85% actie en 15% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en helpt het lichaam te ontgiften.
Meer lezen: Hot Hatha & Hot power flow

Hot Vinyasa flow lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest en lichaam bewegen op de ademhaling.
Lesniveau: Geschikt voor mensen met enkele maanden ervaring tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 85% actie en 15% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en brengt ontspanning.
Meer lezen: Vinyasa Flow en Power Yoga

Ontspannen ademen – Pranayama

Doel: Ontspannen, controle over ademhaling verhogen, ademhalingsfrequentie omlaag brengen, adem leren beheersen tijdens een yoga les.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 15% actie en 85% ontspanning.
Voordelen: Controle over ademhaling verhogen, ontspanning in het dagelijks leven verhogen.
Meer lezen: Hyperventilatie stoppen – ontspannen ademen

Vinyasa flow lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest en lichaam bewegen op de ademhaling.
Lesniveau: Geschikt voor mensen met enkele maanden ervaring tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 85% actie en 15% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en brengt ontspanning.
Meer lezen: Vinyasa Flow en Power Yoga

Hormoon yoga

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, hormoonbalans hervinden.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Balans in de hormonen.
Meer lezen: Hormoon yoga

Yin  en Yin/Yang lessen lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, ruimte in pezen en gewrichten creëren, lijf ontspannen eenheid creëren tussen lichaam en geest, meridianen openen.
Lesniveau: Geschikt voor mensen met enkele maanden ervaring tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, verhoogt flexibiliteit, ontspanning en balans en helpt de energiebanen in het lichaam te stromen, verbetert de organen.
Meer lezen: Yin-Yang les