Lestypen

Lessen Yogacentrum Tilburg

Yogacentrum Tilburg biedt diverse typen lessen die allemaal hun basis vinden in de hatha yoga. De lessen zijn door iedereen te volgen, sommige lessen zijn echter meer geschikt voor personen met meer ervaring of met meer conditie.

Lesniveau

Je ziet in het rooster dat al onze lessen zijn ingedeeld in verschillende lesniveaus. Hierdoor zie je in één oogopslag welke les het beste bij jou past.

Lesniveau,

Niveau 1, Deze lessen zijn door iedereen te volgen.

Niveau 2, Dit zijn lessen voor de meer geoefende yogi en vragen om meer kracht en souplesse.

Niveau 3, “Voor de geoefende yogi. Deze lessen vragen om kracht, souplesse en bewustzijn van ademhaling en uitlijning. ”

 

DSC_0583 DSC_0152 DSC_0574

Ashtanga yoga lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, kracht in asanas opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Gevorderd.
Energie/ontspanning: 90% actie en 10% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en bouwt kracht op in het lichaam.
Meer lezen: Ashtanga yoga

Critical alignment lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, uitlijnen, soepelheid en kracht rug vergroten, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans, versterkt de rug. De ideale les voor mensen met rugklachten.
Meer lezen: Critical alignment

Critical alignment Therapie

Doel: Vergroten beweeglijkheid in de onder- en bovenrug.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Beweeglijkheid in de boven- en/of onderrug wordt hersteld zodat problemen die daardoor worden veroorzaakt worden opgeheven.
Meer lezen: Critical alignment therapie

Gentle yoga lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, balans en flexibiliteit opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Beginner en mensen met blessures.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans, verbetert algemene gezondheid.
Meer lezen: Gentle Yoga

Hatha yoga

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 70% actie en 30% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans.
Meer lezen: Hatha yoga

Hot hatha

Doel: Lichaam beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 85% actie en 15% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en helpt het lichaam te ontgiften.
Meer lezen: Hot Hatha & Hot power flow

Hot Vinyasa flow lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest en lichaam bewegen op de ademhaling.
Lesniveau: Geschikt voor mensen met enkele maanden ervaring tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 85% actie en 15% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en brengt ontspanning.
Meer lezenVinyasa Flow en Power Yoga

Kinder yoga

Het is supergezond: je wordt sterker en flexibeler.
Stimuleert creativiteit en fantasie.
Combineert sport met spel: het is geen wedstrijd, je hoeft niet te presteren.
Brengt lichamelijke inspanning samen met ontspanning.
Bevordert concentratie– en aandachtsvermogen.
Leer alles over je lichaam en lichaamshouding.
Het geeft een boost aan je zelfvertrouwen.
En het allerbelangrijkste.. niets hoeft! Je kunt lekker jezelf zijn.

Meer lezen: Kinder Yoga

Kundalini yoga lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, energie laten stromen in het lijf, eenheid creëren tussen lichaam en geest.
Lesniveau: Gevorderd.
Energie/ontspanning: 75% actie en 25% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans, bouwt kracht op in het lichaam, energie opbouwen in het lijf.
Meer lezen: Kundalini Yoga

Ontspannen ademen – Pranayama

Doel: Ontspannen, controle over ademhaling verhogen, ademhalingsfrequentie omlaag brengen, adem leren beheersen tijdens een yoga les.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 15% actie en 85% ontspanning.
Voordelen: Controle over ademhaling verhogen, ontspanning in het dagelijks leven verhogen.
Meer lezen: Hyperventilatie stoppen – ontspannen ademen

Vinyasa flow lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, eenheid creëren tussen lichaam en geest en lichaam bewegen op de ademhaling.
Lesniveau: Geschikt voor mensen met enkele maanden ervaring tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 85% actie en 15% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, ontspanning en balans en brengt ontspanning.
Meer lezen: Vinyasa Flow en Power Yoga

Vrouwen yoga

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, lichaamskracht opbouwen, hormoonbalans hervinden.
Lesniveau: Van beginner tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Balans in de hormonen.
Meer lezen: Vrouwenyoga

Yin  en Yin/Yang lessen lessen

Doel: Lichaam beheersen, ademhaling beheersen, ruimte in pezen en gewrichten creëren, lijf ontspannen eenheid creëren tussen lichaam en geest, meridianen openen.
Lesniveau: Geschikt voor mensen met enkele maanden ervaring tot gevorderd.
Energie/ontspanning: 60% actie en 40% ontspanning.
Voordelen: Verhoogt stabiliteit, verhoogt flexibiliteit, ontspanning en balans en helpt de energiebanen in het lichaam te stromen, verbetert de organen.
Meer lezen: Yin-Yang les

Lessen Yogacentrum Tilburg

 

 

Follow by Email
Facebook
Facebook
INSTAGRAM
Whatsapp